2015. április 29., szerda

Bikram

Szélsőséges természet vagyok. Nem működik a kicsit jobban odafigyelek az evésrevalamivel többet sportolok” és társaik. Ha valamit csinálok, 120-szal csinálom – és sajnos igaz ez az ellenkezőjére is. Így indultam ma neki a bikram jóga 60 napos kihívásának: 60 napon keresztül minden nap végigcsinálok egy másfél órás bikram jóga edzést. Egyszer már megcsináltam a 30 naposat, muszáj volt hát emelni a tétet! ;)

A bikram jóga dinamikus hot jóga irányzat. Nevét kifejlesztőjéről, Bikram Choudhuryről kapta, aki egy komoly sérülés után dolgozta ki a 26 gyakorlat egymásra épülő sorozatát a hatha jóga testtartásait alapul véve. A gyakorlatokat – vagy másnéven ászanákat – dupla sorozatban 38-40 fokosra felfűtött teremben végezzük. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy a jóga unalmas és legkevésbé sem megerőltető sport, ajánlom, próbálja ki egyszer. (Csak annyit mondanék, hogy az Ironman versenyzői rendszeresen használják a bikram jógát felkészülésük során.)

Imádom a bikram jógát. Már az első órám után – amin egyébként, bevallom, erősen a túlélésre hajtottam – azt éreztem, hogy ez a legklasszabb sport a világon. Egyrészt tökéletesen átmozgat, másrészt, a forróság miatt, tökéletesen méregtelenít. És még egy hatalmas előnye van számomra: talán az egyetlen sport, ami valóban teljesen képes lecsendesíteni az elmémet – nagyon egyszerű ugyanis a képlet: ha nem koncentrálok, szimplán eldőlök. 

Szóval belevágtam egy nagy vállalásba, drukkoljatok, hogy örömmel tudjam teljesíteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése